dinsdag 30 augustus 2016

Lekker & Gezond aardbei-banaan ijsjes


De zomer is al een tijdje aan de gang, maar de afgelopen dagen voel ik het ook eindelijk! Eindelijk kunnen we onze zonnecrème bovenhalen, lekker luieren in de zon en in het zwembad springen voor verkoeling. Behalve dat zijn er ook andere leuke dingen waar je extra van kunt genieten als het warm is en een van die dingen zijn; ijsjes! Onlangs vond ik een heel leuk recept voor een lekker en gezond ijsje tijdens deze warme dagen.


Benodigdheden:

♥ Een bakje aardbeien
♥ Twee bananen
♥ Sinaasappelsap
♥ Alpro Soya (Vanille)
♥ Kokosmelk

Pel de bananen en snij ze in stukjes. Pak een hoopje aardbeien (iets minder als de helft van het bakje) verwijder het groen en snij ze in stukjes. Doe de bananen en aardbeien in de blender. Doe er daarna een beetje kokosmelk, sinaasappelsap en alpro soya bij. Zelf heb ik dit op gevoel gedaan dus kan ik niet de hoeveelheid zeggen. Van de kokosmelk heb er iets meer bij gedaan en dezelfde hoeveelheid van sinaasappelsap en alpro soya. Blend dit met de mixer of blender. Als de substantie nog iets te dik is kan je altijd kokosmelk, sinaasappelsap en alpro soya toevoegen. Snij nu nog enkele stukjes aardbeien in kleine stukjes. Giet de substantie in waterijsvormpjes en voeg er de aardbeien aan toe om een aarbeienijsje te hebben met ook lekkere stukjes aardbei in! Zet in de diepvries voor min. 3uur.

Als je nog wat over hebt kun je het gewoon opdrinken want het is ook gewoon een super lekkere smoothie!


Vijf verschillende personen (waaronder ikzelf natuurlijk (; ) hebben deze ijsjes geproefd en vonden ze super lekker! Ook de stukjes aardbeien erin waren heerlijk, de volgende keer doe ik er zelfs meer stukjes in. Heerlijke ijsjes voor een zomerse dag, en wat zien ze er ook leuk uit hé?


10 opmerkingen:

  1. Mmm, dit ijsje lijkt me lekker en fris op een zomerse dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zeker leuk uit en volgens mij ook lekker :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er echt overheerlijk uit :)! Leuk recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeeh, ziet er super lekker uit. De vorm van dat ijsje is gewoon ook erg leuk. Nog nooit gezien. Die dingetjes die ik heb om waterijsjes mee te maken zijn zo simpel vergeleken met dit vormpje. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh godd! Wat ziet dit er verukkelijk uit zeg!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhhh.. wat lijkt mij dit lekker!!!

    Love,
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gemaakt, en lekker! Waterijsjes zijn zo lekker als het warm is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit, en perfect voor bij dit warme weer! Ik probeer het zeker eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh lekker joh! Jammer dat het lekkere weer inmiddels helaas toch echt voorbij is, maar ik pin dit recept alvast even voor volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen