zondag 29 mei 2016

Nieuwe Camera: Panasonic Lumix SZ10


Foto's maken, ik doe het echt heel graag. Toen ik onlangs in de Media Markt foto's aan het afdukken was liep ik - natuurlijk - langs de fotografie afdeling waar mij een leuke compact camera opviel. Ik heb natuurlijk al een hele mooie camera, namelijk de Canon Powershot SX510 hs. Maar omdat die redelijk groot is, werkt hij vooral fijn bij het fotograferen thuis. Voor onderweg snakte ik toch naar een iets kleiner model om mee te nemen. En daarom leek deze camera nou net zo perfect! De reden daarvoor lees je verder in dit artikel.


Zo ziet de Panasonic Lumix SZ10 eruit aan de achterkant. Wat meteen opvalt is het knopje Wifi, hierdoor kan ik mijn foto's al delen op sociale media zonder dat ik ze op mijn pc of Iphone moet overzetten. Of ik dit veel ga gebruiken is nog een raadsel. Het is de eerste keer dat ik een camera heb met Wifi en het lijkt me fijner om de foto's eerst in het groot te bekijken op mijn laptop. Maar misschien kan ik dit uiteindelijk nou net wél handig gaan vinden met de tijd. Voor de rest is er ook een panoramamodus om uitgestrekte landschappen vast te leggen. Dit lijkt me vooral heel leuk voor als ik op reis ben. Ook heeft de camera 16 megapixels. Op zich niet het beste van het beste wat er beschikbaar is, maar voor een compact camera leek me dit genoeg en het volgende argument maakte heel veel goeds...


Deze camera heeft namelijk een kantelbaar scherm! Hier werd ik echt heel enthousiast van. Niet dat ik de grootste selfie-fanatiekeling ben dat er bestaat, maar voor filmen leek me dit énorm handig. Let the vlogging begin! 



Dit is een foto gemaakt met mijn grote camera van mijn kleine camera, met daarin een foto van mij met mijn grote camera.  Haha, sorry, misschien een beetje verwarrend. De foto van mij met mijn andere camera ziet er hier een beetje wazig uit maar in het echt was dit niet het geval. Hierdoor kan ik wel een beeld geven hoe ik eruit zou zien bij het vloggen of een selfie-foto.


Ik kocht deze camera in de Media Markt voor €138. Normaal kost hij €148 maar omdat dit het laatste beschikbare model was en een showmodel was kreeg ik €10 korting. Ik kreeg er ook een hoesje en een 8GB kaart bij. Voor een camera met een kantelbaar scherm vond ik dit echt een redelijke prijs. Bij mijn zoektocht op internet naar deze camera werd hij vaak de beste vlogcamera voor een lage prijs genoemd. Zoals op Twitter te lezen viel heb ik ook niet al te lang over mijn aankoop moeten nadenken. Ik ben heel ongeduldig om deze camera eens uit te proberen en ben van plan een artikel te maken met foto's en mogelijk een vlog gemaakt met dit schatje!

Had jij al gehoord over de Panasonic Lumix camera? En heb je al ervaring met een kantelbaar scherm voor het maken bij foto's en vloggen? 

12 opmerkingen:

  1. Zo´n kantelbaar scherm is inderdaad erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een mooie camera zeg!! :) haha ik heb ook een wifi op mijn camera maar nooit echt gebruikt....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een erg handige camera! De wifi-functie zou ik zelf denk ik wel gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Panasonic Lumix camera en ik heb ook geen verstand of ervaring met een kantelbaar scherm. Dit lijkt mij een fijn nieuwe aanwinst. Ik ben benieuwd naar je video. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yay, wat een leuk nieuw speelgoed :-D Ga je zeker plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij ziet er goed uit, fijn ook van het kantelbare scherm, dat is wel echt heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh, ik ben benieuwd! Vlogs vind ik altijd tof! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij ziet er handig uit, ben benieuwd naar de foto's die je er mee kan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeeeh ik ben benieuwd! Lijkt me een geweldige aanwinst! Veel succes en plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat er wifi verbinding mogelijk is! Dat is echt het enige wat ik mis aan mijn huidige spiegelreflex..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n kantelbaar schermpje lijkt me wel fijn. Ik wil ook ooit een camera kopen, maar ik wil dan meteen een spiegelreflex. Helaas zijn die dingen wel duur, haha.

    BeantwoordenVerwijderen