maandag 19 mei 2014

Life Update


Het is eventjes stil geweest op mijn blog en dat gaat natuurlijk altijd samen met enkele redenen. Achter de schermen van De Dotties ben ik nu weer druk bezig met artikeltjes te maken. Die komen er dus binnenkort aan! Toch wou ik, voordat ik een ander artikeltje plaats, graag wat vertellen waarom ik me even heb terug getrokken.

Een van de grootste redenen waarom er een tijdje geen artikelen waren, is omdat ik wat inspiratieloos was en omdat ik met een belangrijk ding in mijn hoofd zat: mijn studies. Wie me al een tijdje volgt of mijn 'over mij' pagina heeft gelezen weet dat ik Sociaal Werk studeer aan de Hoge School in Brussel. En begrijp me niet verkeerd, ik vind dit wel heel interessante studies. Ook de opdrachten die je moet maken zijn steeds heel leerrijk. Maar toch zit ik met dat knagende gevoel in mijn maag dat dit toch niet echt is wat ik wil doen later.

Daarom heb ik besloten om iets te gaan studeren  wat ik wel veel liever doe: Dierenverzorging. Omdat je in sociaal werk ook makkelijk terecht komt met een ander diploma wordt dat nu wat mijn tweede optie als ik geen job vind in dierenverzorging later.. Al sinds ik mijn lagere school verliet wou ik dierenverzorging doen, maar hier waren mijn ouders steeds tegen. Dat ik nu, na 8 jaar, nog steeds dierenzorg wil studeren, zegt genoeg voor mezelf. Dus ga ik 28juni naar de opendeurdag van de hogeschool in Gent. Want dat is de enige Hoge School in België die dierenzorg aanbied.

Ook daar lig ik wat over in de knoop, Gent is zo ontzettend ver! En hoewel vele tieners niet liever willen, ga ik toch liever niet op kot. Noem me preuts, maar ik vind het thuis fijn. Ook heb ik geen vrienden die naar Gent gaan studeren, dus kan het best wel eens eenzaam worden op kot. Oké je leert daar natuurlijk wel mensen kennen, maar dat is toch niet hetzelfde met de mensen die je al heel je leven kent en vertrouwd mee bent. Ik zou wel helemaal klaar zijn om alleen te gaan wonen. Maar ik zou graag in de buurt blijven wonen van vrienden en familie. Dat ik, als ik eens iets moet vertellen of dergelijke, ik gewoon de bus moet nemen en ik ben er. Niet de tram, trein en bus. Het is dus nog helemaal niet zeker of ik daar ga/mag studeren, maar dat is voor het moment mijn plan.

Iets dat wel positief is, is dat mijn oudste broer begin juli met zijn vriendin gaat samenwonen. En hier komt het: ik krijg zijn kamer! En beter nog ik mag ook die van mezelf houden! Ik zit ongeveer al twee maanden plannen aan het maken hoe ik zijn kamer ga indelen. Can't wait!





Quote: Sometimes you gotta be like a ball. Keep reaching for your goal, even if there are a lot of people kicking you away from it.

20 opmerkingen:

  1. Wow wat goed zeg dat je je hart gaat volgen en toch voor de studie gaat waarvan je altijd al hebt gedroomd! Ik begrijp volkomen dat je nog lekker thuis wilt blijven wonen; lekker dichtbij je vrienden is echt superfijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je voor dierenverzorging gaat! Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en wat jij later graag wil doen. Ik wilde vroeger ook nooit op kot. Het is helemaal niet preuts hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je een nieuwe opleiding gaat doen! Als daar echt je hart ligt, moet je dat doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je weet dat je dit later eigenlijk helemaal niet wil doen. Moet je gewoon je hart volgen en die dierenverzorging in. Ik sta nu ook voor zo'n lastige keuze. En ik snap helemaal dat je wel klaar bent om op kamers te gaan. Maar toch liever nog even ik je oude vertrouwde leefomgeving woont. En leuk dat je wel straks 2 kamers krijgt! En je hoeft je niet verontschuldigen omdat je even niet hebt geblogd. Zo heb ik de laatste tijd ook even geen inspiratie of heb ik het zo ontzettend druk met school Bloggen is in ieder geval niet verplicht! Ik wens je heel veel succes met een goede en leuke keuze maken!

    Liefs, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend moeilijk om zo'n keus voor jezelf te maken (ik ben drie jaar geleden ook gestopt met mijn toenmalige studie en ben nu nog steeds onwijs blij met de studie die ik nu doe) maar ik ben blij dat je het hebt gedaan. Ik hoop dat dierenverzorging inderdaad meer je ding gaat zijn! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dierenzorg lijkt me ook écht een superleuke studie. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp je helemaal meid! Ik heb zelf ook de beslissing genomen om van studie te veranderen. Het was niet makkelijk, maar je moet erlijk tegen jezelf zijn en doen wat je echt graag doet. Als de passie er is lukt je het gegarandeerd.
    En op kot zitten heb ik ook altijd vermeden, het was echt niets voor mij. Hopelijk kan je je toch wat aanpassen, want voor je studies zal er waarschijnlijk geen andere keuze zijn dan op kot te gaan.
    Veel succes ermee!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je dierenverzorging gaat doen, veel succes ermee! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend dat je een nieuwe studie gaat volgen. Heel veel succes alvast <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je iets gaat doen dat je ook echt leuk vindt, echt belangrijk!!

    p.s. ik heb je genomineerd voor de Liebster Award!
    http://beautybycarlien.blogspot.nl/2014/05/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn om te horen dat er weer artikelen aan komen en je weer wat inspiratie hebt! En wat fijn dat je een andere opleiding hebt gekozen, echt heel erg fijn! Ben blij voor je heel veel succes en zie je artikelen binnenkort wel online komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat ontzettend leuk dat je dierenverzorging gaat doen.! alvast heel veel succes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat gaaf dat je dierenverzorging gaat doen, het belangrijkste is dat je je hart volgt, en iets gaat doen wat je leuk vind! Ben heel benieuwd naar je artikelen, kijk er naar uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt een goede keus gemaakt meid! Gewoon zeker doen wat jijzelf het leukst vind! Heel veel succes met je nieuwe studie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dierenverzorging lijkt mij ook wel leuk! :)

    (PS, ik heb je genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award. Zie mijn blog voor meer informatie)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dierenverzorging, super leuk! Goed dat je je hart volgt en ik hoop dat je het super leuk gaat vinden en het goed bevalt (maar dat gebeurd denk wel hihi!) Wel balen dat het zo ver weg is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je dierenverzorging gaat doen! Follow your dreams :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dat je je hart volgt in je studierichting; alles komt uiteindelijk goed! ;-)

    Sarah x
    www.palmtreesandheels.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed dat je je gevoel achterna ga, en hoop dat deze nieuwe richting die je inslaat je veel moois mag brengen! Ik ben op de middelbare school afgestudeerd met als hoofdvak dierhouderij, de dagen vlogen voorbij, zo leuk en leerzaam vond ik het. Succes met het maken van keuzes en twee kamers voor jezelf, thuis is heerlijk! Ik heb deze luxe ook en heb er een doorgang tussen gemaakt. Dan zit je ineens op kamers in je eigen huis hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Keuzes maken is altijd moeilijk. Ik snap het best dat je langs de ene kant graag dierenverzorging wil studeren maar langs de andere kant niet te ver van huis weg wil gaan. Weeg even alle voor- en nadelen voor je zelf af en uiteindelijk zal je wel beslissen wat het beste voor je is!

    Fijn dat je dan ineens twee kamers gaat hebben, ben benieuwd naar je inrichting ;)

    BeantwoordenVerwijderen